Bonjour from Germany
+21
overboost
Totobxl
auricchioGt
Don Punto GT
Fiatiste
Momo.
Flo_Alfisti
tofcup88220
Bossoli
barchetta82
GTi-Access
rem
Fenneck
punto55s
Kris_GT
steturboie
vincent 45
MGT
Auricom
JeY77
GTdriverr
25 participants
Page 4 sur 4
Page 4 sur 4 • 1, 2, 3, 4
Re: Bonjour from Germany
Headwork begun
GTdriverr- Bricoleur du dimanche
- Messages : 299
Date d'inscription : 06/06/2012
Re: Bonjour from Germany
75% complete
GTdriverr- Bricoleur du dimanche
- Messages : 299
Date d'inscription : 06/06/2012
Age : 45
Localisation : Germany
Re: Bonjour from Germany
nice work , long long long work but it look awesome
Flo_Alfisti- Bricoleur du dimanche
- Messages : 883
Date d'inscription : 12/07/2012
Age : 34
Localisation : Belgium
Re: Bonjour from Germany
Beautiful, that's a very good job.
JeY77- Mécano de la Gt
- Messages : 2318
Date d'inscription : 14/07/2012
Localisation : 62
Re: Bonjour from Germany
Merci!!
More to come soon
More to come soon
GTdriverr- Bricoleur du dimanche
- Messages : 299
Date d'inscription : 06/06/2012
Age : 45
Localisation : Germany
Re: Bonjour from Germany
Hope you like it.....
GTdriverr- Bricoleur du dimanche
- Messages : 299
Date d'inscription : 06/06/2012
Age : 45
Localisation : Germany
Re: Bonjour from Germany
wahouuu, very nice !
JeY77- Mécano de la Gt
- Messages : 2318
Date d'inscription : 14/07/2012
Localisation : 62
Re: Bonjour from Germany
Merci! Next step GTX2867 and Booooooost
GTdriverr- Bricoleur du dimanche
- Messages : 299
Date d'inscription : 06/06/2012
Age : 45
Localisation : Germany
Re: Bonjour from Germany
c'est pas toi qui disait que les GTX servait a rien!!!
MDR
Comme quoi tous le monde change d'avis (sauf les cons)
En france on dit :
Il n'y a que les cons qui ne changent pas d'avis!
MDR
Comme quoi tous le monde change d'avis (sauf les cons)
En france on dit :
Il n'y a que les cons qui ne changent pas d'avis!
Re: Bonjour from Germany
Haha, Billy. Mon opinion est encore que vous n'avez pas besoin GTX pour un bon moteur. Ce moteur est dans une voiture qui ne va droit.
This engine is for an 1/4 mile Racer. Reason for an GTX .
This engine is for an 1/4 mile Racer. Reason for an GTX .
GTdriverr- Bricoleur du dimanche
- Messages : 299
Date d'inscription : 06/06/2012
Age : 45
Localisation : Germany
Re: Bonjour from Germany
Dans le monde entier, les premières bielles en aluminium pour Fiat
Weight 1400gramm
Hope you like it
Weight 1400gramm
Hope you like it
GTdriverr- Bricoleur du dimanche
- Messages : 299
Date d'inscription : 06/06/2012
Age : 45
Localisation : Germany
Re: Bonjour from Germany
who manufactures it? If this is you, this is really good work, are you metalurgist (iron/steel profesionnal) ??
JeY77- Mécano de la Gt
- Messages : 2318
Date d'inscription : 14/07/2012
Localisation : 62
Re: Bonjour from Germany
They are manufactured in Europe. Material is very strong. AL7075-T6.
Aluminium vs. Steel
Aluminium vs. Steel
GTdriverr- Bricoleur du dimanche
- Messages : 299
Date d'inscription : 06/06/2012
Age : 45
Localisation : Germany
Re: Bonjour from Germany
very nice rods
like top fuel cars in USA
edit : your aluminium rods dont have oil holes?
like top fuel cars in USA
edit : your aluminium rods dont have oil holes?
Dernière édition par turbinas le Sam 22 Mar - 13:28, édité 1 fois
turbinas- Bricoleur du dimanche
- Messages : 483
Date d'inscription : 31/08/2012
Localisation : dans le rouge :D
Re: Bonjour from Germany
yeah, my friend.
GTdriverr- Bricoleur du dimanche
- Messages : 299
Date d'inscription : 06/06/2012
Age : 45
Localisation : Germany
Re: Bonjour from Germany
its dangerous or you dont have finish the rods?
turbinas- Bricoleur du dimanche
- Messages : 483
Date d'inscription : 31/08/2012
Localisation : dans le rouge :D
Re: Bonjour from Germany
...i have one on top of the "small end". Thats enough
GTdriverr- Bricoleur du dimanche
- Messages : 299
Date d'inscription : 06/06/2012
Age : 45
Localisation : Germany
Re: Bonjour from Germany
hum okok mate
good work
good work
turbinas- Bricoleur du dimanche
- Messages : 483
Date d'inscription : 31/08/2012
Localisation : dans le rouge :D
Re: Bonjour from Germany
Next step the camshaft .....
I have now in comparsion to stock parts:
Valves from 8mm to 7mm: -100gr ( 8 )
Titanium Reatiners: - 80gr ( 8 )
Valvesprings: -80gr ( 8 )
Pistons: -400gr ( 4 )
Rods: - 600gr. ( 4 )
Crank: -1200gr.
This is arround 2.5kg less rotating mass ! inside ! the engine! 10000+rpm here we come
I have now in comparsion to stock parts:
Valves from 8mm to 7mm: -100gr ( 8 )
Titanium Reatiners: - 80gr ( 8 )
Valvesprings: -80gr ( 8 )
Pistons: -400gr ( 4 )
Rods: - 600gr. ( 4 )
Crank: -1200gr.
This is arround 2.5kg less rotating mass ! inside ! the engine! 10000+rpm here we come
GTdriverr- Bricoleur du dimanche
- Messages : 299
Date d'inscription : 06/06/2012
Age : 45
Localisation : Germany
Re: Bonjour from Germany
Hallo gtdriver, sorry wen ich frage, hast du einsaug und auslass kanäle poliert? Auslass ist ok aber einsaug muss nicht glatt sein. Hat mier mal ein tüner in trier gesagt leider werstorben wor ein paar jahren. Guten job hast du gemacht. Won bist du in DE??
turbinho- Bricoleur du dimanche
- Messages : 374
Date d'inscription : 19/11/2012
Re: Bonjour from Germany
HallO!
Es ist nur der Auslass so poliert wie auf den Bildern ersichtlich. Der Einlass sieht anders aus ;)Da hast Du recht! Der muss/ sollte nicht so aussehen!
Es ist nur der Auslass so poliert wie auf den Bildern ersichtlich. Der Einlass sieht anders aus ;)Da hast Du recht! Der muss/ sollte nicht so aussehen!
GTdriverr- Bricoleur du dimanche
- Messages : 299
Date d'inscription : 06/06/2012
Age : 45
Localisation : Germany
Re: Bonjour from Germany
Hallo, du hast die bibel auch gelesen. Wie man schnelle motoren macht. Mach weiter so. Won wo bist du?
turbinho- Bricoleur du dimanche
- Messages : 374
Date d'inscription : 19/11/2012
Re: Bonjour from Germany
Du hast eine Email!
GTdriverr- Bricoleur du dimanche
- Messages : 299
Date d'inscription : 06/06/2012
Age : 45
Localisation : Germany
Re: Bonjour from Germany
Indestructible
GTdriverr- Bricoleur du dimanche
- Messages : 299
Date d'inscription : 06/06/2012
Age : 45
Localisation : Germany
Re: Bonjour from Germany
Hallo, du hast eine mail :-))
turbinho- Bricoleur du dimanche
- Messages : 374
Date d'inscription : 19/11/2012
Re: Bonjour from Germany
Conversion prochaine de 1.9l.
GTdriverr- Bricoleur du dimanche
- Messages : 299
Date d'inscription : 06/06/2012
Age : 45
Localisation : Germany
Re: Bonjour from Germany
Adaptateur pour la conversion de frein Fiat Coupe 20VT de 304mm. Les deux adaptateurs fabriqués à partir d'aluminium haute résistance 7075-T6. 400gr.alle fois ....
GTdriverr- Bricoleur du dimanche
- Messages : 299
Date d'inscription : 06/06/2012
Age : 45
Localisation : Germany
Re: Bonjour from Germany
nice
what's the price for that ?
what's the price for that ?
Flo_Alfisti- Bricoleur du dimanche
- Messages : 883
Date d'inscription : 12/07/2012
Age : 34
Localisation : Belgium
Re: Bonjour from Germany
From 1.4l to 1.7l ! pour un ami en France!
GTdriverr- Bricoleur du dimanche
- Messages : 299
Date d'inscription : 06/06/2012
Age : 45
Localisation : Germany
Re: Bonjour from Germany
Bonjour!
This time NOT Turbo.... N/A
1900ccm N/A Stroker Engine !
95% are Custom made! 200hp + without Turbo
This time NOT Turbo.... N/A
1900ccm N/A Stroker Engine !
95% are Custom made! 200hp + without Turbo
GTdriverr- Bricoleur du dimanche
- Messages : 299
Date d'inscription : 06/06/2012
Age : 45
Localisation : Germany
Page 4 sur 4 • 1, 2, 3, 4
Page 4 sur 4
Permission de ce forum:
Vous ne pouvez pas répondre aux sujets dans ce forum